Na niebezpiecznych torach

Komisja Europejska wezwała Polskę do właściwego wdrażania przepisów unijnych dotyczących bezpieczeństwa na kolei.

Zdaniem Komisji nasze problemy z dostosowaniem się do dyrektywy w sprawie bezpieczeństwa na kolei z 29 kwietnia 2004 r. dotyczą przede wszystkim zarządzania bezpieczeństwem, odpowiedzialności przedsiębiorstw kolejowych i zarządców infrastruktury, a także niezależności organu ds. bezpieczeństwa i organu dochodzeniowego. Postępowanie o naruszenie przez nasz kraj wspólnotowego prawa w tej sferze Komisja wszczęła w lutym zeszłego roku, teraz otrzymaliśmy upomnienie, będące drugim etapem postępowania.

KE przypomina, że stosowne przepisy powinny obowiązywać od 30 kwietnia 2006 r. Jeżeli w ciągu dwóch miesięcy Polska nie udzieli zadowalającej odpowiedzi na postawione zarzuty, sprawa może zostać skierowana do Trybunału Sprawiedliwości UE.

Minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak przekonuje, że jej resort wyrobi się w terminie, cała procedura jest „dosyć rutynowa”, a zastrzeżenia nie dotyczą właściwie „twardego” bezpieczeństwa, a raczej „jakiejś struktury organizacyjnej, kwestii technicznych, które zdaniem Komisji Europejskiej jeszcze nie są w takim kształcie, w jakim ona by oczekiwała”.

Jedna odpowiedź na „Na niebezpiecznych torach

  1. ralfek pisze:

    Musi dojść do kolejnego wypadku kolejowego żeby ktoś się zajął poważnie bezpieczeństwem. Problem polega na tym, że właściwie trzebaby wywalić cały stary system (a bardziej jego brak) i wdrożyć coś na modłę zachodnią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>