Łódź walczy z reklamami

Łódź przygotowuje kodeks reklamowy, który określi zasady obowiązujące w mieście. Chce też wprowadzić opłaty za użytkowanie reklam.

Jak informuje Portal Samorządowy, przyjęcie przez Sejm RP ustawy o ochronie krajobrazu dało szansę na zmiany również w Łodzi. Wreszcie będzie można zapanować nad reklamami, które nie tylko niszczą zabytki, ale ograniczają możliwość podziwiania fasad kamienic.

Pierwszymi strefami podlegającymi pod nowy kodeks będą: strefa wielkomiejska, główne arterie przelotowe oraz drogi wylotowe. Na mocy drugą uchwały, jaką miasto chce wprowadzić, mają być wdrożone opłaty za użytkowanie reklam. Będą to opłaty dzienne. Reklamodawcy nie unikną też kar za nielegalne reklamowanie się.

Miasto uchwali kodeks do końca tego roku. Chce też podjąć uchwałę dotyczącą utworzenia parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej. „Mamy nadzieję, że ten dokument powstanie w ramach współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi kwestią związaną z poprawą wyglądu ulicy Piotrkowskiej. Na przełomie października chcemy przedłożyć projekt pod obrady Rady Miejskiej” – mówi miejska konserwator zabytków Kamila Kwiecińska-Trzewikowska.

Jedna odpowiedź na „Łódź walczy z reklamami

  1. agusia pisze:

    Najbardziej zjebane ubeckie reklamy są w komórkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>