Handel bez wyzysku

„Handel Bez Wyzysku”, czyli „Pracowniku, broń swoich praw”. Związkowcy i społecznicy chcą poprawić warunki pracy w marketach i galeriach handlowych.

Niskie zarobki, duże obciążenie pracą, nierealne plany sprzedażowe i nierealne tempo skanowania produktów, potrącenia z wynagrodzenia, ciągłe zmiany grafików. Warunki pracy w marketach, galeriach handlowych i „sieciówkach” wymagają natychmiastowej poprawy – mówią związkowcy i społecznicy. Zaczynają kampanię Handel Bez Wyzysku.

W województwie mazowieckim akcję wspólnie poprowadzą OPZZ „Konfederacja Pracy” oraz stowarzyszenie „Polska Społeczna”. „Organizujemy się, by bronić naszych praw!” – piszą na stronie internetowej przedsięwzięcia www.polskabezwyzysku.pl/HANDEL. „Chcesz poprawić warunki pracy? Najwyższa pora na podwyżki? Weź sprawy w swoje ręce!” – zachęcają.

„Właściciele marketów, dużych sieci handlowych i firm odzieżowych działających w galeriach handlowych osiągają olbrzymie zyski, ale niestety nie potrafią się nimi uczciwie podzielić z pracownikami” – mówi Michał Lewandowski, przewodniczący OPZZ „Konfederacja Pracy”. Jak mówi, niskie płace to nie jedyny problem osób pracujących w tej branży. „Są pod dużą presją, często stają się ofiarami mobbingu ze strony pracodawcy. Jednocześnie rzadko widzą na oczy pieniądze za nadgodziny, a często w ogóle pracują na umowach śmieciowych. Pora, by pracodawcy zaczęli godnie płacić i przestrzegać obowiązującego w Polsce prawa”.

„Dlatego będziemy chodzić po centrach handlowych i supermarketach i rozmawiać z pracownikami. Chcemy, by dowiedzieli, jak mogą dochodzić swoich praw i zachęcić ich do wstępowania do związków zawodowych” – mówi Maciej Łapski, przewodniczący stowarzyszenia „Polska Społeczna”. Dzięki temu będą mogli skutecznie walczyć o podwyżki czy pieniądze za nadgodziny. Co ważne, wspólnymi siłami będziemy mogli doprowadzić do przystosowania obowiązków i czasu pracy do realnych możliwości pracowników. To w handlu duży problem. Częste zmiany grafików utrudniają prowadzenie normalnego życia.

„Handel Bez Wyzysku” to kampania na rzecz poprawy warunków pracy i płacy pracownic i pracowników handlu – galerii handlowych, supermarketów, „sieciówek”. Związkowców i społeczników w pierwszych miesiącach jej trwania będzie można spotkać pod sklepami m.in. w województwach mazowieckim, opolskim, śląskim i małopolskim. Pracownicy i pracownice, którzy i które chcą bronić swoich praw, mogą się zgłaszać także przez stronę kampanii www.polskabezwyzysku.pl/HANDEL, a także na bieżąco obserwować jej przebieg w social media na www.facebook.com/PolskaBezWyzysku. Kampania będzie prowadzona bezterminowo.

KONTAKTY:

Michał Lewandowski, OPZZ „Konfederacja Pracy”, tel. 791 505 666

Maciej Łapski, Polska Społeczna, tel. 731 174 208handel_bez_wyzysku_social_media

Jedna odpowiedź na „Handel bez wyzysku

  1. Barbarus pisze:

    System oparty na apoteozie zysku, w którym środki produkcji znajdują się w rękach prywatnych, takoż prywatnie zawłaszczana jest wartość dodana, nie może funkcjonować bez wyzysku… daremne żale, próżny trud, bezsilne złorzeczenia :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>