Piechotą do świata
(Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów)

Jesień 2016 |

Komunikacja pozamiejska się zwija – od czasu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej została ograniczona prawie o połowę, omijają ją inwestycje unijne. Dla samorządowców najważniejsza jest budowa dróg, natomiast nie dostrzegają, że nie każdy może mieć lub prowadzić samochód – dotyczy to zwłaszcza osób najmłodszych, najstarszych, najbiedniejszych i niepełnosprawnych. Władze rządowe zupełnie pomijają problem. Wszystko pozostawione jest przedsiębiorcom. Taka sytuacja byłaby wprost niewyobrażalna na kolei i w komunikacji miejskiej, a w tym przypadku tak się dzieje. Generalnie im dalej od dużych miast, tym gorzej.

dr Michał Wolański

– adiunkt w Katedrze Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przebywał na stypendiach i stażach w University of Leeds, University of Sydney, Fachhochschule Gelsenkirchen oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Specjalizuje się w kwestiach ekonomiki transportu i budownictwa infrastrukturalnego, polityki infrastrukturalnej, ewaluacji oraz zrównoważonej mobilności. Prowadził badania naukowe we współpracy z zespołami Uniwersytetu Gdańskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz Politechniki Warszawskiej. Laureat nagrody Ministra Infrastruktury za najlepszą pracę doktorską z dziedziny transportu w 2010 r. Posiada doświadczenie w realizacji projektów doradczych i ewaluacyjnych, w sporządzaniu ekspertyz oraz w tworzeniu strategii na zlecenie takich podmiotów, jak Komisja Europejska, Bank Światowy, Europejski Bank Inwestycyjny, Biuro Analiz Sejmowych, międzynarodowe firmy doradcze, ministerstwa, przewoźnicy, samorządy różnego szczebla oraz sądy. Współpracuje również z organizacjami branżowymi, takimi jak Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich oraz Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>