Pracownik na ostatnim miejscu

Polscy przedsiębiorcy nie dbają o pracowników – tak wynika z badania „Polscy przedsiębiorcy: obraz społeczny a obraz medialny”.

Badanie przeprowadziła agencja Kantar Public. W raporcie podsumowującym pisze ona, że postać przedsiębiorcy obrosła w polskiej kulturze wieloma stereotypami. Ankietowani mogli wybrać spośród czterech cech, które ich zdaniem określają prowadzących przedsiębiorstwa. Najczęściej wybierali „pracowitość” (61 proc.) oraz „brak dbałości o pracowników (46 proc.). Zatem prawie połowa uczestników badania uznała, że przedsiębiorstwa prowadzone są w taki sposób, że zatrudnieni w nich ludzie nie doświadczają odpowiedniego stopnia dbałości i docenienia oraz uwagi.

22 proc. ankietowanych oceniło dodatkowo polskich przedsiębiorców jako „nieuczciwych”, przy jedynie 13 proc. przypisujących im „uczciwość”. „W pozytywnym odbiorze przedsiębiorców jest widoczna poważna rysa. Tylko nieliczni badani mają poczucie, że polscy przedsiębiorcy to osoby, które dbają o swoich pracowników. Jest to wyraźnie ich słaby punkt, który zauważają sami przedsiębiorcy” – wskazuje raport. 28 proc. przedsiębiorców jest zdania, że jednym z pięciu określeń najlepiej opisujących polskiego biznesmena jest to, że „nie dba o pracowników”.

Jedna odpowiedź na „Pracownik na ostatnim miejscu

  1. Kubanek pisze:

    Niestety, to wszystko prawda. Ale to wynika z prostego faktu – Polacy to chłopi pańszczyźniani, którzy raptem 150 lat temu, wstali z kolan. Trudno oczekiwać, aby mentalność chłopa pańszczyźnianego zamieniła się naraz w mentalność artystokraty, ziemianina czy chociażby przedstawiciele burżuazji. To co zrobiła z nami komuna, ale i rozbiory to właśnie widzimy dzisiaj.
    Kiedyś byłem wolnorynkowcem, tzn. wierzyłem że biznesmeny to faktycznie dobrzy ludzie co tworzą bogactwo. W warunkach Polski jest tak, że owszem tworzą bogactwo swoje, kosztem innym. I w dalszym ciagu pozostaje „wolnorynkowcem”, tyle, że nie ma dla mnie znaczenia czy biznesmen jest Polakiem, Niemcem, Amerykaninem, Chińczykiem. Jeśli tworzy wartość dodaną z korzyścią dla ludzi, dla kraju, dla narodu, to jego narodowość nie ma dla mnie znaczenia.
    Dopóki w Polsce, kapitał ma twarz chama z mentalnością chłopa pańszczyźnianego wyrwanego z roli, który stał się panem, dopóty nie warto dbać o polskość tego kapitału.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>