Coś drgnęło?

Postulaty konsumentów oraz Clean Clothes Polska, nieformalnej koalicji organizacji działających na rzecz poprawy warunków pracy w globalnym przemyśle odzieżowym, spotkały się wreszcie z odzewem firmy LPP, właściciela marki Reserved.

Firma zobowiązała się do podjęcia konkretnych kroków. Pierwszym z nich będzie zaktualizowanie treści etycznego kodeksu postępowania firmy (tzw. Code of Conduct, CoC). Kolejnym – przeprowadzenie szkolenia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) dla przedstawicieli działu odpowiedzialnego za relacje z partnerami handlowymi. Ponadto, w II kwartale 2012 r. LPP zamierza przeprowadzić niezapowiedziane kontrole w fabrykach w Azji, realizowane przez inspektorów z Polski i Chin, a następnie sklasyfikować fabryki pod względem respektowania założeń CoC oraz opracować raport pokontrolny, który pozwoli na stworzenie planu naprawczego.

Clean Clothes Polska wyraża zadowolenie z faktu, że spółka LPP odpowiedziała na postulaty konsumentów. Jednocześnie zapowiada, iż będzie bacznie obserwować, czy powyższe deklaracje są sumiennie realizowane. Koalicja uważa, że wyniki prac nad kodeksem oraz efekty kontroli w fabrykach nie powinny być informacjami zarezerwowanymi tylko dla spółki. Inicjatywa wyraża nadzieję, że firma będzie na bieżąco informować konsumentów o rezultatach swoich działań. Apeluje również do kupujących, aby wciąż aktywnie działali i pisali do LPP, pokazując w ten sposób firmie, że zmierza w dobrym kierunku.

Więcej o kampanii mającej nakłonić LPP do zmiany postaw wobec warunków pracy u swoich podwykonawców pisaliśmy tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>