Jakość się opłaca

Chociaż przewiduje się, że w ciągu najbliższych lat sprzedaż piwa w Polsce znacząco spadnie, prognoza ta nie dotyczy piw regionalnych.

Jak informuje „Portal Spożywczy”, z najnowszych danych Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wynika, że do 2016 r. sprzedaż piwa w Polsce spadnie aż o 9 proc. – „Długofalowe prognozy są negatywne, ale browary regionalne nie mają się czego obawiać” – mówi Andrzej Przybyło, właściciel Browaru Amber, członek Zarządu Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich. – „Spodziewamy się, że rynek piw regionalnych klasy premium jeszcze przez najbliższe lata będzie rósł średnio o około 10 proc.” – dodaje.

Polacy coraz częściej odchodzą od produktów masowych na rzecz droższych, ale lepszych jakościowo piw nieprzemysłowych, warzonych tradycyjnie i z porządnych składników, często niepasteryzowanych. – „Zdecydowanie największy jest popyt na nasze piwa z wyższej półki: Żywe, Koźlak, Johannes, Pszeniczniak. W tym roku piwo Żywe osiągnie rekordowy 18 proc. wzrost sprzedaży, a zainteresowanie nową marką Pszeniczniakiem przeszło nasze oczekiwania” – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu w Browarze Amber.

O rosnącej popularności piw regionalnych świadczą również półki w hipermarketach, supermarketach, a nawet dyskontach i ogólnopolskich sieciach sklepów detalicznych. Jeszcze parę lat temu zapełniały je tylko piwa koncernowe. Dziś nie brakuje na nich wszelkiego rodzaju piw od mniejszych producentów z Polski, Litwy i Ukrainy: pszenicznych, miodowych czy orkiszowych.

Cieszymy się z takiego obrotu sprawy i z dumą przypominamy, że obszerny raport poświęcony małym browarom i tradycyjnemu piwu publikowaliśmy w piśmie „Obywatel” już w roku 2005. Od tamtej pory wiele się zmieniło na lepsze, o czym można się przekonać czytając tamten artykuł na przykład tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>