Zestresowany jak polski pracownik

Najnowsze badania przeprowadzone przez firmę Regus wykazują, że pracujący Polacy są coraz bardziej zestresowani. 40 proc. z nich twierdzi, że poziom doświadczanego przez nich stresu jest wyższy niż rok temu.

Jak informuje „HR News”, ankieta została przeprowadzona wśród ponad 16 tys. pracowników na całym świecie, w tym w Polsce. Polscy respondenci potwierdzają, że doświadczany przez nich stres jest częściej wywoływany przez czynniki natury zawodowej niż osobistej. Na czele najbardziej stresujących czynników znajdują się osobista sytuacja finansowa (46 proc.), praca (43 proc.) i kontakt z klientami (43 proc.).

W ujęciu globalnym pracownicy małych przedsiębiorstw są bardziej zestresowani ze względu na bezpośredni kontakt z klientami (42 proc.) niż pracownicy dużych firm (27 proc.), lecz mniej z powodu konfliktów z przełożonymi (20 proc.) niż ich koledzy w większych organizacjach (40 proc.).

– „Nie ma wątpliwości, że zestresowani pracownicy mają gorsze samopoczucie i częściej chorują, dlatego pracodawcy, którzy chcą pomóc swoim podwładnym prowadzić szczęśliwsze życie, nie powinni ignorować problemu, jakim jest poziom stresu w ich firmie. Stres wpływa negatywnie nie tylko na personel, lecz także na całe organizacje, których pracownicy nie są w stanie spełniać stawianych wymagań, spędzają więcej czasu na zwolnieniach lekarskich i pracują mniej wydajnie” – mówi Krzysztof Rudyk, Country Manager Regus w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>