Lidl podzielił klientów na biednych i bogatych

W dniu 1 marca 2014 r. w godzinach 12-14 została przeprowadzona ogólnopolska akcja we wszystkich placówkach sieci handlowej Lidl w Polsce. W regionie łódzkim akcja była przeprowadzona w 18 placówkach tej sieci. Akcja polegała na blokowaniu kas poprzez płacenie „groszami” oraz rozdawaniu ulotek klientom, w których byli informowani o powodach protestu. Klienci w większości podchodzili do akcji z dużym zrozumieniem, przyjmowali od związkowców ulotki oraz wyrażali poparcie.

Zrozumienia tego nie wykazywali natomiast kierownicy sklepów. Zdarzały się przypadki, że próbowano wyprosić związkowców, odmawiano przyjęcia bilonu za zakupy lub np. wyznaczano do tego celu tylko jedną kasę w sklepie. Takie działania kierownictwa Lidla świadczą o tym, iż nie tylko nie szanują swoich pracowników i związkowców, ale również klientów nie posiadających kart płatniczych lub pliku banknotów w swoich portfelach. Tak więc Lidl podzielił swoich klientów na biednych i bogatych.

Przypominamy, iż NSZZ „Solidarność” domaga się:

– Przywrócenia do pracy bezprawnie zwolnionych działaczy związkowych
– Utworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
– Zwiększenia zatrudnienia
– Godnych warunków pracy i godnej płacy
– Przestrzegania praw pracowniczych i związkowych

Ireneusz Wach

_____

Przedruk za stroną „Tygodnika Solidarność”

Nasz wywiad na temat oburzającej sytuacji w sieci Lidl przeczytać można tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>