Strajk w MZK w Bydgoszczy

Strajk w MZK w Bydgoszczy

Do pracy przyszli, ale na ulice nie wyjechali – w ten sposób pracownicy bydgoskiej spółki MZK walczą o wyższe pensje. Strajk zaczął się w piątek 24 czerwca.

Jak informuje portal bydgoszcz.naszemiasto.pl, protestujący pracownicy MZK zostają w zajezdniach: autobusowej przy ul. Inowrocławskiej i tramwajowej przy ul. Toruńskiej. – Pracownicy, którzy mają w piątek (24 czerwca) popołudniową zmianę, zostają do godz. 2 w nocy – informuje Andrzej Arndt. – Cały czas zatem będziemy tu na miejscu – mówi Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej. Mamy dość traktowania na zasadzie, że „nie ma pieniędzy i już”. Jeden punkt naszych postulatów dotyczący odwołania Andrzeja Wadyńskiego z funkcji prezesa spółki został spełniony, ale drugi dotyczący finansów nie. Mamy nadzieję, że w środę radni nas wesprą i znajdą się środki na podwyżki. Poza tym liczymy też na bydgoszczan. Jeżeli w poniedziałek nie wyjedziemy, to społeczeństwo też zauważy, jak odpowiedzialną pracę wykonujemy dla miasta i liczymy, że nas wesprze.

Od kilku miesięcy w Bydgoszczy toczyły się negocjacje dotyczące tego, jakiej wysokości podwyżki kierowcy powinni dostać. Kierowcy otrzymali wówczas podwyżki w wysokości 200 zł, choć walczyli o 600 zł. Dziś domagają się 1000 zł podwyżki.

Z powodu strajku kursują jedynie linie autobusowe obsługiwane przez jednego z prywatnych operatorów.

 

 

 

Dział
Aktualności
Wcześniej informowaliśmy o…

Pracownicy Ryanair będą strajkować. Niestety nie w Polsce

Pracownicy Ryanair będą strajkować. Niestety nie w Polsce

W wielu krajach Europy w najbliższych tygodniach strajkować będą pracownicy Ryanair.

Jak podaje agencja Reuters, strajki pracowników linii Ryanair odbędą się w ostatnim tygodniu czerwca i pierwszym tygodniu lipca, czyli na samym początku sezonu wakacyjnego, kiedy ruch lotniczy mocno narasta.

Strajki odbędą się w pięciu europejskich państwach, w następujących dniach – Belgia od 24 do 26 czerwca, Portugalia od 24 do 26 czerwca, Francja od 25 do 26 czerwca, Włochy 25 czerwca, Hiszpania od 24 do 26 czerwca oraz od 30 czerwca do 2 lipca. W tych dniach można spodziewać się dużych utrudnień na lotniskach, a nawet odwołanych lotów z i do danych krajów.

Choć postulaty związkowców nieco się od siebie różnią, zasadniczą kwestią jest zwiększenie płac i poprawa warunków pracy.

W Belgii pracownicy tanich linii zarzucają szefostwu nieprzestrzeganie belgijskiego prawa pracy, a konkretnie kwestii płacy minimalnej oraz wynagrodzania personelu za zadania wykonywane przed i po locie. Podobne zarzuty wobec władz Ryanaira mają pracownicy z Portugalii, Włosi domagają się podwyżek i poprawy warunków zatrudnienia, a Hiszpanie postulują o zwiększenie liczny pracowników.

Podobne akcje planują pracownicy Brussels Airlines, EasyJet, Malta Air i CrewLink.

Więcej pracy dla młodocianych?

Więcej pracy dla młodocianych?

Od września 2022 pracownicy młodociani będą mogli wykonywać dotychczas niedostępne dla nich.

Jak informuje pulshr.pl, to jedna ze zmian, jaką zaproponowało Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w projekcie rozporządzenia odnoszącego się do zasad zatrudniania pracowników młodocianych.

W Rządowym Centrum Legislacji dostępny jest projekt rozporządzenia w sprawie wykazu prac wzbronionych młodocianym i warunków ich zatrudniania przy niektórych z tych prac. Dokument ten zawiera propozycje nowych zasad zatrudniania młodych ludzi powyżej 16. roku życia a przed osiągnięciem pełnoletniości. W projekcie wykreślono stare zapisy zakazujące młodocianym mielenia mięsa oraz pracy w działach produkcyjnych fabryk przetworów rybnych, które w obecnych warunkach pracy, jakie panują w tych miejscach, uznano za nieuzasadnione. Doprecyzowano też przepis dotyczący zagrożeń wypadkowych przy maszynach rolniczych, ponieważ dotychczasowa treść uniemożliwiała w praktyce obsługiwanie wszystkich maszyn rolniczych i ograniczono je wyłącznie do maszyn szczególnie niebezpiecznych i o skomplikowanej obsłudze (np. kombajny).

Z rozporządzenia wykreślono prace na stanowisku sprzątacza wagonów, konduktorów w autobusach i trolejbusach oraz prac konwojentów z racji tego, że nie stwarzają one zagrożenia dla zdrowia młodocianych.

Kaufland i Lidl znowu biorą dogodną pożyczkę na ekspansję

Kaufland i Lidl znowu biorą dogodną pożyczkę na ekspansję

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju poinformował o wniosku niemieckiej firmy Schwarz Grup ws. udzielenia uprzywilejowanej pożyczki do 175 mln euro. Wniosek oczekuje na finalne zatwierdzenie.

Jak informuje portal dlahandlu.pl, środki z kredytu zostaną przeznaczone na wsparcie ekspansji sklepów formatu Lidl na Bałkanach Zachodnich, w tym Albanii, Bośni i Hercegowiny, Kosowa, Macedonii Północnej i Czarnogóry (75 mln EUR) oraz ekspansji działalności Kaufland w Rumunii i Mołdawii ( 100 mln euro).

W 2016 r. Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) pożyczył Grupie Schwarz Group 100 mln euro (ok. 427 mln zł) na wsparcie ekspansji i rozwoju działalności sieci Kaufland w Polsce. Projekt został sklasyfikowany jako inwestycja w oddziaływania środowiskowe i społeczne związane z budową, modernizacją i eksploatacją sklepów i magazynów. Pożyczkę poprzedzało przeprowadzenie due dilligence przez bank w siedzibie centrali Schwarz Group oraz Kaufland Polska, a także wizyty w dwóch sklepach we Wrocławiu.

Niemiecka Grupa Schwarz, do której należą sieci Lidl i Kaufland, ma swoje pieniądze i odnotowała dobry rok finansowy 2021/22. Obroty wzrosły ze 125,3 mld euro do 133,6 mld euro. Sieć hipermarketów Kaufland zwiększyła swoje obroty o 7,4 proc., do 27,3 mld euro. Całkowity obrót grupy w internecie wyniósł 1,7 mld euro. Grupa prowadzi ponad 13,3 tys. sklepów